Lange reis gemaakt

22 april 2015 - Santa Rosa, New Mexico, Verenigde Staten

De afgelopen weken hebben we veel gezien. We zijn van New Orleans naar Natchez gereisd, een heel oud stadje met prachtige landhuizen. We campeerden aan de rivier de Missisippi. Vanuit daar hebben we de Natchez trail gereden, 444 miles dwars door de natuur (zonder dorpjes, stoplichten en op natuurcampings zonder douches of electriciteit, lekker primitief), door de staten Louisiana, Missisippi en Tenessee. We hebben daar gewandeld (papa was bang voor beren dus heeft een jachtmes gekocht!). In Nashville was veel live muziek en cowboykleren, helaas regende het. Vanuit daar zijn we naar Memphis gereden, daar is Graceland waar Elvis Presley, een bekende zanger, heeft gewoond en is begraven. Daarna hebben we in 2 natuurparken gekampeerd (Arkansas), eentje hoog boven op een berg (Mount Magazine) waar veel beren wonen (spannend maar helaas geen gezien). Weer een leuke camping aan een woeste rivier met vuurvliegjes (heel cool) maar weer fikse regen en koud. Toen naar Oklahoma waar we bij de herdenking waren van de aanslag op Federaal gebouw (168 slachtoffers waaronder kinderen van een crèche) 20 jaar geleden, heel indrukwekkend. Daarna zijn we de route 66 op gegaan, de oudste snelweg van Amerika dwars door verlaten dorpjes en ouderwetse restaurantjes ("dining" uit jaren 50). We hebben in een echt cowboy restaurant gegeten in Amarillo ("Big Texan steak ranch" waar je in een uur tijd 2 kg biefstuk moet eten en dan krijg je het gratis, de snelste ooit was een oma die het in 4 min en 8 sec heeft opgegeten), we kregen allemaal een cowboyhoed. We zijn door Texas gereisd, echt indianen en cowboylandschap met rode rotsen en droge vlakten. Gister waren we op het middelpunt van route 66 in een heel leuk cafeetje. Nu zijn we in Santa Rosa (New Mexico waar nog veel indianen wonen) en gaan op weg naar Albuquerque. Liefs Fanne en Esther (en natuurlijk Lotte, Tijmen, Suze en Sebastiaan)

1. Lune:
    lieve Fanne
    Ik had gister mijn boekbespreking ik deed het oer het boek Vlinder.
    Ik was de enigen met zo een goede boekbespreking. ik had een dikke goed.Iedereen vond het zo goed dat de juf het boek nu gaat voorlezen in de klas.
    Liefs:Amelie
  2. Astrid Hardonk:
    23 april 2015
    Beste Fanne, wat een groot avontuur allemaal. Wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt! Op school is de klassenkrant die je samen met Pepijn aan het maken was (pittige plus opdracht) bijna klaar. Ik heb je voor vertrek gevraagd of je het leuk vond om een stukje te schrijven van je ervaringen in Amerika, zodat Pepijn deze in jullie klassenkrant kan plaatsen. Kun je mij dit uiterlijk 15 mei mailen? Zou wel erg leuk zijn. Groetjes ook aan je zusjes, broer en ouders van juf Astrid
  3. Pake en Beppe:
    Lieve allemaal,

Wat maken jullie veel mee in een hele andere wereld dan hier. En natuurlijk een hele lange reis gemaakt, avontuurlijk met de kans op beren! En die cowboyhoeden staan jullie prachtig.
    We gaan jullie allemaal wel erg missen hoor en dan zijn jullie nog niet op de helft van de reis. Maar straks horen we alle verhalen en het is goed Fanne dat je ons zo op de hoogte houdt met de reisblog.
    Heel veel plezier, pas goed op jezelf en tot horens,
    Veel liefs, pake en beppe
  4. Sophie:
    26 april 2015
    Lieve Fanne,
    Ik mis je heel erg en we hadden de koningsspelen.
    Je ging zwemmen in het amstelbad.
    Voetbal, Trefbal, roeien met een soort van apparaat ik zat bij : Amber,Pepijn en Jesper in het groepje en een paar kinderen uit groep 6. We gingen ook naar Sv ouderkerk, Daar gingen we ook dat soort dingen doen. Er was een stormbaan. Er waren allemaal activiteiten.
    Groetjes : Sophie.
  5. Lieke:
    28 april 2015
    Hoi Lotte en Tijmen
    Jee zeg dat was weer een top avontuur. Wat maken jullie mooie dingen mee. Ik heb net een paar foto's van de kinderen uit de klas naar je moeder gestuurd op haar telefoon. Lieve groet juf Lieke
  6. Lune:
    29 april 2015
    lieve lotte en tijmen
    het ziet er egt leuk uit gaat het goed met jullie
    met mij wel alleen mijn opa ls dood gegaan
    groetjes lune